11 Aralık 2012 Salı

1461 Kere Yazıklar Olsun!


  Böyle bir gecenin ardından ne yazılır, nasıl bir analiz yapılır inanın bilemiyorum. Senelerdir Fenerbahçe’yle dalga geçtiğimiz mevzu, Fatih Terim ve öğrencilerinin büyük emeği sayesinde artık bizler için de alay unsuru haline dönüştü! Sağolun, gerçekten çok sağolun…
  Ortada bir gerçek var ki, bu sezon bu şekilde geçmez, bitmez! Haftalardır hiçbir şey oynamayan bir Galatasaray var sahada. Allah yardım ederse kazanıyoruz, etmezse de kaderimize razı oluyoruz. Galatasaray gibi bir ekibin koca sezonu inşallahlarla, maşallahlarla götürmeye çalışması beklenemez herhalde…
  Fatih Hoca’ya sormak istiyorum: Senin takımın ne oynuyor hocam? Oynattığın futbol, taktik, sistem vs nedir lütfen bana bir izah eder misin? Ben sahaya baktığımda hiçbir taktik, hiçbir sistem göremiyorum çünkü. Kör dövüşü gibi  yapmaya çalışıyoruz bir şeyler. Ayıptır, yazıktır cidden…
  Adnan Polat’ın günahı neydi o zaman? Adamı neden aforoz ettik? Onun takımı da aynı bu futbolu oynuyordu. Tek fark, o takımın şans yanında olmadığı için biraz daha az maç kazanıyordu. Bir de o zaman Fenerbahçe’yle Trabzon çok iyi gittiği için puan olarak gerilerde kaldık. Yoksa bu sezonki takımla o takım arasında en ufak bir fark yok. İkiside seyredeni sıkmaktan öteye gidemiyor...
  Fatih Terim haktan, hukuktan, adaletten bahsediyor. Formayı hak eden giyer diyor. Ama ne hikmetse her hafta aynı oyuncular oynuyor. Takıma hiçbir katkı yapmayan oyuncular… Bugün bakıyorum mesela, Ceyhun Gülselam gayet iyi oynuyor. En azından Hamit’in 4 aydır çeyreğini bile sarfetmediği çabayı sarfediyor. Peki Fatih Hoca ne yapıyor? Sahanın en iyisi Ceyhun’u 70’te kenara alıyor. Hani nerede adalet?? Nerede futbolcuya hakkını teslim etmek??
  Sabri’nin futbolunu hiç beğenmem. Çokta eleştirmişmdir kendisini. Ancak bir gerçeği de göz ardı edeyemiz, bu çocuk forma için oynuyor. Kapasitesi dahilinde elinden gelenin maksimumunu vermek için canını dişine takıyor oynadığı zaman. Tıpkı bu akşam olduğu gibi yani. Ya Eboue? O ne yapıyor bu sezon takımı için? Bir futbolcunun sırf Afrikalı oluşu devamlı olarak forma giymesi için yeterli midir yani???
  Engin Baytar adında bir arkadaşımız var, ben bu kadar sorunlu bir insan görmedim ömrümde. Adam akıllanmak, uslanmak diye bir şey kesinlikle bilmiyor. Yaşadıklarından asla ders almıyor. Hatta her geçen gün daha da sapıtıyor! Bu sezon başına gelenlerden sonra artık sadece topunu oynar, başka şeylerle asla ilgilenmez diye düşünmüştüm. Ancak yanılmışım. Engin aynı Engin! Bugün de kalktı ekmeğini yediği formayı parçaladı! Eğer o formanın bir gururu, haysiyeti olduğunun farkında olan birileri varsa bu gece itibariyle Engin Baytar’ın Galatasaray Spor Kulübü’yle olan bütün ilişkisi kesilmelidir!
  Fatih Hoca 15 haftadır sadece kendini ve bizleri kandırıyor. Önce kendini yine kendi ürettiği bahanelere inandırıyor, sonra bizlerin de aynı şekilde inanmasını bekliyor. Ya da diğer bir olasılık; kendi herşeyin farkında, sadece bizleri uyutmak için uğraşıyor! O zaman her iki şık üzerinden ortak konuşayım, ne kendini ne de bizleri kandırmak için uğraşma sen hocam. Çünkü bizler herşeyin farkındayız. Senin takımın top mop oynamıyor. 2 pas yapamayan, gol pozisyonuna giremeyen, Anadolu takımlarına karşı bile mahkum oynayan bir Galatasaray var bu sezon sahada. Kalesinde gol görmeden maç bitirmeyen, ligin vasat takımlarına karşı kontra atakla gol arayan bir Galatasaray izletiyorsun bizlere. Ve inan bana, bizler bu durumdan utanç duymaya başladık! Sanırım ‘’Üç kulvar bize fazla gelir, bir tanesinden vazgeçelim.’’ dedin bugün. Hadi sahaya çıkardığın takımı anladık. Rakip kağıt üzerinde zayıf olduğu için yedekler de götürür bu işi dedin, asları Fener  maçına sakladın. Peki  işlerin ters gidebilme ihtimalini hiç mi hesaba katmadın? Burak Yılmaz’ın, Umut Bulut’un, Selçuk İnan’ın yedek kulübesinde olmayışını ne şekilde izah edebilirsin bizlere? Bence bu tamamen rakibi küçümsemek, rakibe saygı duymamaktır. Fakat futbolda ciddiyetsizliğe, en önemlisi de havalara girmeye asla yer yoktur!  1461 Trabzon takımı çıkar, aslanlar gibi topunu oynar, bu yaptığının bedelini sana böyle ödetir işte!
  Hadi bakalım, şimdi Fener maçı var önümüzde. Çok merak ediyorum dahiyane hocamız bu hafta ne gibi ilginçlikler deneyecek? Bu hafta hangi yöntemlerle sabote etmeyi deneyecek takımı? Hepsinden öte, bu maçı da kazanamazsak bu seferki bahanesi ne olacak? Bugüne kadar senin hakkında tek kelime kötü konuşmayan beni bile en sonunda isyan ettirdin ya Fatih Hoca, ne diyeyim bilemiyorum…

                                                                     e-falanfilan yazarı: Kerem ZÜLFİKAR