27 Ocak 2014 Pazartesi

REZİLLİK, KEPAZELİK!!!

  Başlangıçlar her zaman önemlidir. Özellikle de futbolda. Hele ki, ligin ilk yarısını liderin 8 puan gerisinde kapamışsanız ve ikinci devrede puan kaybına tahammülünüz kalmamışsa... Ancak ne var ki, başınızda Mancini gibi sadece kağıt üstünde ‘’teknik direktör’’ ünvanına sahip bir şahıs varsa, sizin için işler tahminlerinizden çok daha farklı işleyebilir. Mesela bu akşam olduğu gibi...
  Bugün takımımız sezonun belki de en önemli maçına çıktı. Çünkü yaşanacak puan kaybı Fenerbahçe’yi hepten havaya sokacak, aradaki farkın çift haneli rakamlara çıkması da şampiyonluk kelimesini her telaffuz edişimizde realistlikten ciddi anlamda uzaklaşmış bir anlam içerecekti. Zaten bundan sonra  öyle olacak muhtemelen.
  Çarşamba günü söylemiştim, ‘’Bir teknik direktör düşünün ki, elinde 3 tane stoper olmadan 3-5-2 oynamaya kalksın. Bir teknik direktör düşünün ki, elinde sol açık olmadam 3-5-2 oynamaya kalksın.’’ diye. Huylu huyundan vazgeçmez derlerdi de inanmazdım. Cidden de öyleymiş. Bir insan bu kadar mı inatçı olur? Pes diyorum başka da bir şey demiyorum!
   Ben hayatımda öngörüsü bu kadar düşük bir başka insan tanımadım. Daha maç başlamadan çıkardığı 11’i gördüğümde ‘’Bu maç sabaha kadar da oynansa bu Galatasaray bu kadro ile kazanamaz.’’ demiştim. Bunu ben bile kestirirken, 4 aydır bu takımın başında olan, 1 aydır takımla kamp yapan, her gün idmanlarda çalışan kişi nasıl olur da böylesine kötü bir onbirden galibiyet bekler…
   Adam takımın başına geçeli tam 4 ay oldu ancak hala ne ideal 11 belirleyebildi ne de bu takımdan maksimum verimi alabileceği dizilişi. İşte Galatasaray'ımız Fatih Terim gibi bir efsaneden sonra ne yazık ki böylesine aciz insanların eline teslim edildi! Yazıklar olsun! Cidden yazıklar olsun! Bize bunu layık görenlere ben hakkımı hiçbir şekilde helal etmiyorum. Aranızda benle aynı üzüntüyü yaşayanlar varsa, onlar da etmesinler!
  Macini’nin bu akşam sahaya çıkardığı onbirin tek açıklaması Galatasarayla alay etmektir! Hiç kimse bana hikaye anlatmaya kalkmasın lütfen. Evet, bu akşam Galatasaray’ın 109 yıllık tarihinde ilk kez bir teknik direktör Galatasaray ismiyle ve değerleriyle alay etmeye kalkmış, bu amacında da başarılı olmuştur! Ancak daha acısı, gerek başkanımız gerekse de yönetim kurulumuz bu durumdan zerre rahatsızlık duymamışlar ve adı Galatasaray’dan kati suretle büyük olamayacak bu şahsın, 109 yıllık markamıza yaptığı bu rezil davranışa kayıtsız kalmışlardır!
  Ne yazık ki, Galatasaray Yönetim Kurulu’nda futboldan anlayan bir Allah’ın kulu yok şu an. Bu başı boşluk da, elinoğlunun gelip burada takımımızla kafa bulmasını, kendini eğlendirmesini müspet kılıyor işte!
  Yapılan onca transferden sonra hala Sabri forma giyiyorsa ilk 11’de, ne söyleyelim ya da neyi konuşalım? Mesela ‘’Salih Dursun ne için transfer edildi o zaman?’’ sorusu geldi hemen aklıma. Ama eminim yaptıklarıyla söylemleri asla birbirini tutmayan Mancini, bu konuda da mantıklı bir açıklama yapamaz bana.
  Sürekli olarak takımdan gitmeleri gerektiğini dile getirdiğin Amrabat, Dany ve Riera’yı neden hala oynatıyorsun diye sormazlar mı adama? Bu oyunculara forma verdiğin her karşılaşma, ‘’Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu’’ düşüncesine bürümeyecek mi insanları? Onu da geçtim, adamları umutlandırmaz mı, ‘’Hoca demek ki bizi kafasında tam olarak silmemiş’’ diye. İşte sen bu kadar düşünce yoksunu bir insansın Roberto Mancini!
  Tabi Mancini kadar yönetim kurulumuz da aciz ve basiretsiz! Öyle ki, transfer ettikleri oyunculara lisans çıkaramayacak kadar beceri yoksunu insanlar bunlar. Ben Alex Telles ya da Hajrovic olsam ‘’Kafa mı buluyorsunuz kardeşim siz benimle?’’ sorusunu sorardım bu beyefendilere. Dünya’nın hiçbir ülkesinde, hiçbir ligde böyle bir komedi yaşanmış mıdır acaba? Sen çuvalla para ödeyip transfer ettiğin oyuncuları oynatama, kötü giden maçta kurtarıcı olarak takımdan gitmesini dört gözle beklediğin Amrabat’a bel bağla! Vay anasını beee… Ne hallere düşürdüler koskoca Galatasaray’ı…
  Roberto Mancini bu akşam Fenerbahçe’nin şampiyonluk yolundaki avantajını daha da fazlalaştırmak, Galatasaray’ın da zaten az olan umutlarını tamamen yok etmek için elinden geleni yapmış, bu doğrultuda da istediğini fazlasıyla elde etmiştir! Herhalde kariyer hedefleri arasında Fenerbahçe teknik direktörlüğü de var! Yoksa bu akşam yaşananların gerçek olması pek mümkün olamazdı.
  Tek stoperle ve sol açıksız 3-5-2 oynamaya çalışan, daha fenası da bunda ciddi anlamda ısrarcı olan bir teknik direktörle bu takım hiçbir başarı yakalayamaz. Olur da yakalar ise bu sefer gerçekten ‘’tesadüf’’tür!
   Bu akşamki rezaletin ve kepazeliğin tek sorumlusu olan Roberto Mancini’den birilerinin acilen hesap sorması gerekmektedir. Bunu yapacak mercii de Galatasaray Yönetim Kurulu’dur. Ancak ne var ki, yukarıda da belirtmiş olduğum gibi futbolun f’sini bilmeyen, hayatlarında topa ayak vurmamış bu şahıslardan böyle bir hareket beklemek hayalcilik olur elbet.
   Son olarak, Fenerbahçe’ye 2013-2014 sezonu şampiyonluğu adına Ersun Yanal’dan bile fazla katkıda bulunmuş olan Roberto Mancini’yi en kısa zamanda elinde bavullarıyla birlikte Atatürk Havaalanı-Dış Hatlar Terminali'nde görmeyi temenni ederek bu akşamlık noktayı koyuyorum.  

                                                      e-falanfilan yazarı: Kerem ZÜLFİKAR